فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

جـلـو نـیـا جـلـو نـیـا

استفاده از شبکه – Grid – و مفهوم چینش – Align

در این نوشته سعی خواهیم کرد با مفهوم Grid یا شبکه در طراحی وب سایت آشنا شویم و به اهمیت آن در چینش محتوای وب سایت ( Web Design Alignment ) بپردازیم

در این نوشته سعی خواهیم کرد با مفهوم Grid یا شبکه در طراحی وب سایت آشنا شویم و به اهمیت آن در چینش محتوای وب سایت ( Web Design Alignment ) بپردازیم .

تعادل ( Balance )

یکی از مهم ترین اصول در طراحی ، وجود تعادل ( Balance ) است . بالانس ، تعادل ، توزیع متناسب اجزاء سنگین و سبک در یک صفحه است . منظور از سنگینی و سبکی در اینجا ماهیت سنگین و سبک اجزاء هستند به طوری که اجزاء بزرگتر و تیره تر بسیار سنگین تر و اجزاء کوچکتر و روشن تر سبکتر به نظر می رسند. قانون تعادل به ما نشان میدهد چگونه یک صفحه همراه با تعادل را داشته باشیم .

یکی از ساده ترین و اصولی ترین روشها برای ایجاد تعادل در طراحی استفاده از شبکه ( Grid ) برای ایجاد یک تعادل و چینش متوازن و متناسب (alignment ) در طراحی است .

مخاطبان و بازدید کنندگان صفحات وب می توانند این خطوط را درک کنند و با چشم خود امتداد این خطوط را در صفحات وب سایت دنبال می کنند ، البته بدون اینکه خطوط قابل رویتی در صفحات وب سایت شما موجود باشد.

 

استفاده از این خطوط شبکه ( Grid ) با توجه به ماهیت چهار گوش صفحات وب در تعادل و طراحی صفحات وب بسیار موثر و کاربردیست.برای درک مفهوم چینش متوازن و متناسب در طراحی وب سایت تصاویر زیر را بادقت مورد بررسی قرار دهید.

استفاده از شبکه ( Grid ) در طراحی وب سایت و تعریف مفهوم چینش ( Align )

 


موضوعات مرتبط: درس چهل و نه استفاده از شبکه – Grid – و مفهوم چینش – Align ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 19 آذر 1392برچسب:, | 9:54 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon